62- ترمیم Windows 7 N

اگر شما Windows 7 N دارید، پس به این معناست که برنامه های کلیدی چندرسانه ای مثل میدیا پلیر، میدیا سنتر و غیره را ندارید. ولی کار به اینجا ختم نمی شود. شما همچنین بعضی اززیرسیستم ها که برای برنامه های طرف سوم را مثل Nero MultiMedia Suite را ندارید که به این معناست که اگر حتی نصب شده باشند، برای اجرای آنها مشکلاتی خواهید داشت. خوشبختانه یک بسته ترمیمی ساده وجود دارد، چونکه Microsoft's Windows Media Pack دربرگیرنده این جزاء ناپیدا است. اگر مشکلاتی در رابطه با رسانه ها بر روی Windows 7N دارید، از این لینک یک کپی از آنرا بگیرید.


=========

63- پیدا کردن عملیات های محدود کننده (تنگناها) با Resource Monitor

تا اینجا اینطور گه دیده ایم، ویندوز 7 از ویندوز 7 بهتر عمل می کند. اما اگر به نظر میرسد که کامپیوترتان تنبل شده، کشف کردن آن تنگنا یا برنامهء محدود کننده بسیار آسان است. در منوی استارت RESMON را تایپ و Enter را بزنید. پس از باز کردن Resource Monitor، یکی از زبانه های CPU, Memory, Disk یا Network را انتخاب کنید. ویندوز به طور خودکار نشان میدهد که چه برنامه های بیشترین منابع سیستم را بزور استفاده می کند. زبانه CPU به طور خاصی مفید است و می تواند برنامه قدرتمندتری مشابه به مدیریت وظیفه Task Manager را ارائه دهد.اگر برنامه ای به طور مثال قفل شده باشد، روی آن راست کلیک و Analyse Process را انتخاب کنید. سپس ویندوز تلاش می کند تا به شما بگویید تا چرا هـَـنگ شده یا به اصطلاح گیر کرده است.

=========

64- کلیدهای میانبر صفحه کلید در ویندوز سون 7

ویندوز 7 از چندین کلید میانبر جدید سودمند پشتیبانیمی کند.

Alt+P
نمایش دادن و یا پنهان کردن پیش نمایش پنجره ها

Windows + G
نمایش گجیت ها در بالای برنامه های دیگر

Windows + +
بزرگ نمایی (کلید Win را بگیرید و سپس + را هی بزنید تا بیشتر زوم کنید)

Windows + -
کوچک نمایی کردن (کلید Win را بگیرید و سپس - را هی بزنید تا از زوم کم کم خارج شوید)

Windows + Up
بزرگ کردن پنجره فعلی

Windows + Down
کوچک کردن پنجره فعلی

Windows + Left
بردن پنجره به سمت چپ صفحه

Windows + Right
بردن پنجره به سمت راست صفحه

Windows + Up
بردن پنجره به سمت بالا صفحه

Windows + Down
بردن پنجره به سمت پایین صفحه

Windows + Home
کوچک کردن یا بزرگ کردن هر پنجره ای به جزء پنجره فعلی

=========

65- کشیدن و رها کردن فایل ها در داس

در هنگام کار کردن در داس، اغلب نیاز به دسترسی به فایل ها دارید، که معمولا به معنای تایپ مسیر طویل آن فایل است و به امید هستید که مسیر را درست تایپ کردید. اما ویندوز 7 راه آسانتری را ارائه داده است. خیلی ساده فایل را کشیده و در داس رها کنید و مسیر فایل در داس نوشته می شود. سپس با علامت های نقل قول " آنرا کامل و آماده استفاده کنید.
این ویژگی کاملا جدید نیست; شما می توانستید این کار را در ویندوز ایکس پی انجام دهید. اما این خصوصیت در ویستا ناپدید شد. برای اجرای داس در منوی استارت cmd.exe را تایپ و Enter کنید.

=========

66- سفارشی سازی منوی راست کلیک برنامه ها در نوار وظیفه

رو یک آیکون در نار وظیفه رایت کلیک کنید، مثلا نوت پد; یک منوی راست کلیک می بینید که دسترسی به آخرین اسناد را که با آنها کار کرده اید را فراهم می کند. اما شاید سندی را داشته باشید که می خواهید همیشه در دسترس باشد. آن فایل را کشیده و در نار وظیفه رها کنید. با این کار این سند در بالای لیست منوی راست کلیک اضاف می شود. وقتی که کارتان با آن فایل متنی تمام شد، روی آن راست کلیک و گزینه Unpin from this list را انتخاب کنید.

=========

67- اجرای سریعتر برنامه ها

اگر شما برنامه ای را باز کرده اید ولی می خواهید تا یک صفحه یا نمونه دیگر از همین برنامه را دوباره باز کنید. دیگر لازم نیست تا تمام راه ا به منوی استارت رفته و برنامه را پیدا کنید. تنها کافیست تا Shift را نگه دارید و روی آیکون برنامه چپ کلیک یا وسط کلیک کنید تا نمونه دیگری از آن برنامه باز شود.

=========

67- دسترسی با سرعت به فایل های تصویری

دسترسی سریعتری به فولدر فیلم های تان می خواهید داشته باشید؟ ویندوز 7 حالا به شما اجازه میدهد تا آنرا به منوی استارت اضافه کنید. روی منوی استارت راست کلیک کنید سپس مسیر زیر را دنبال کنید.
Properties > Start Menu > Customize
حالا گزینه Videos را بر روی Display as a link" تنظیم کنید. اگر کانال یاب تلویزیونی دارید که با ویندوز 7 کار می کند، قدر این گزینه را خواهید دانست..

=========

67- زمان بندی دانلودها از برنامه Media Centre

هم اکنون شما می توانید به Windows Media Centre بگویید تا داده های تان را در زمان خاصی دانلود کند، به طور مثال در شب که راهی مناسب برای جلوگیری از کشیدن شیره سرعت پهنای باند تان در طول روز میباشد. Windows Media Centre را اجرا کنید. بروید به
Tasks > Settings > General > Automatic Download Options
و زمان های آغاز و پایان دانلود را تنظیم کنید.

=========

68- روبوکپی های چندرشته ای

هر کسی که از ابزار فوق العاده روبوکپی ِ داس استفاده کرده باشد، قدر سویچ های (راه گزین) جدیدی را که در ویندوز 7 تزریق شده اند را خواهد دانست. قسمت مورد علاقه من، /MT, می تواند با صورت دادن کپی های چند رشته ای به تعدادی که شما معین می کنید(تا 128 تا)، سرعت را بهبود ببخشد. برای دیدن جزیئات در این مورد، در داس robocopy /? را تایپ کنید.

=========

69- اجرای سریع تر اینترنت اکسپلورر

بعضی از پلاگین های اینترنت اکسپلورر ممکن است مقداری وقت بگیرد تا بارگذاری شوند که منجر پایین کشیدن عملکرد آن می شود. اما نسخه 8 Internet Explorer می تواند انگشت اشاره را به سمت بدترین برنامه ای که بیشترین منبع را استفاده می کند نشانه بگیرد. گزینه Tools > Manage Add-ons را انتخاب کنید، در اینجا زمان بارگذاری/Load Time در ستون دست راست را بررسی کنید. حالا می توانیید ببینید که چه Add-in ی اینترنت اکسپلورر را کم سرعت می سازد..

=========

70- بررسی تمام پنجره های باز با یک کلیک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چندین پنجره را باز کرده باشید و وقتی بدنبال پنجره ای می گردید مثل یک چالش بوده. برای اینکه تمام این پنجره ها را به سرعت بررسی کنید، شما می توانید دو کار کنید. کلید Alt و Tab را بزنید تا تمام پنجره ها را ببینید. حالا می توانید با کلید های فلش بین پنجره ها بگردید. راه دوم به درد چندین برنامه از یک نوع می خورد. به طور مثال چندین فایل متنی WordPad را باز کرده اید و می خواهید فایل دیگری را انتخاب کنید، کلید Ctrl را نگه دارید و روی آیکون برنامه کلیک کنید تا به سرعت کل فایل های آن برنامه را مرور کنید. و به همین ترتیب برای دیگر برنامه ها و حتی پنجره ها، از این ویژگی استفاده کنید.

=========

71- بستن پیام های هشدار دهنده آزاردهنده

درست مثل ویستا، ویندوز هفت هم اگر فکر کند که ضد ویروس، دیوار آتشین و یا دیگر تنظیمات امنیتی تا ناصحیح هستند، هشدارهایی را نمایش میدهد. اما برعکس ویندوز ویستا، اگر مخالف هستید، پس می توانید این هشدارها را خاموش کنید. اگ دیگر نمی خواهید تا این اخطارها را ببینید، به خاطر اینکه جرات کرده اید و مثلا فایر وال یا دیوار آتشین ویندوزتان را غیرفعال کرده اید;
Control Panel > System and Security > Action Centre > Change Action Centre settings
در اینجا تیک Network Firewall را برداشته و OK کنید.


=========

72- تغییر منوی هدایتی سمت چپ پنجره ها

اکسپلورر (پنجره ها) ِویندوز هفت شاید یکی دو مورد احتمالی آزاردهنده داشته باشد. با اجرا Computer دیگر Recycle Bin و Control Panel به طور مثال دیده نمی شوند. و یا اگر به طور نمونه، با پیمودن یک مسیر پیچیده پنجره ای را باز کرده اید. اگر در سمت چپ آن پنجره نگاه کنید، نمی توانید بفهمید که کجا هستید. چون که ویندوز مسیری را که شما رفتید در منوی سمت چپ پنجره دنبال نمی کند و نشان نمیدهد. که در نتیجه مشکل است تا بفهمید که در جای کامپیوتر هستید؟ برای اینکه موقعیت تان را دقیقا تثبیت نمایید، یک راه حل سریع وجود دارد. در یک پنجره باز این مسیر را دنبال کنید
Organize > Folder and Search Options > General
در این زبانه گزینه های Show all folders" و "Automatically expand to current folder را تیک بزنید و OK کنید.

=========

73- اضافه کردن Send To به منوی راست کلیک فایل ها

اگر کلید Shift را بگیرید و روی فایلی راست کلیک کنید، گزینهء Send To را می توانید ببینید که می توانید به پوشه های اصلی کامپیوترتان ارسال کنید.

=========

74- اضافه کردن پوشه ای به Favourites

اگر شما از فولدری به طور منظم زیاد استفاده می کنید. آن پنجره را باز کنید، در سمت چپ، روی Favourites راست کلیک و گزینه Add to Favourites را بزنید. حالا این پنجره در پایین لیست Favourites قرار می گیرد تا دسترسی سریع تری به آن داشته باشید.


=========

75- غیرفعال کردن خواب زمستانی یا Hibernation

به طور پیش فرض، ویندوز 7 مقدار قابل توجهی از هاردتان را به فایل های Hibernation اشغال نموده است. اما اگر شما هیچ وقت از گزینه Sleep استفاده نمی کنید و همیشه کامپیوترتان را خاموش Shut Down می کنید، می توانید این گزینه را از کار بیاندازید.


1- Regedit را اجرا کنید
2- بروید به
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
3- مقدار متغیرهای HibernateEnabled و HiberFileSizePerfect را صفر 0 بدهید..

=========

76- ایجاد فولدر جدید با استفاده از صفحه کلید

هنگامی که نیاز به یک پوشه جدید دارید، دست به موس نبرید. تنها سه کلید Ctrl+Shift+N را با هم بزنید تا پوشه جدید را بسازید. حالا نام آنرا تایپ کنید.

=========

77- راست کلیک کردن با چپ کلیک

بیشتر کاربران برای راست کلیک کردن برنامه ای در نوار وظیفه Taskbar روی آیکون برنامه راست کلیک می کنند. شما همچنین می توانید تا روی آیکون برنامه چپ کلیک و به طرف بالا بکشید تا منوی راست کلیک را ببینید. این کار را باید بصورت طبیعی و با سرعت بالاتری انجام دهید.

=========

78- جستجوی سریع

اگر می خواهید تا چیزی را در یک پنجره سرچ کنید، نیازی به استفاده از موس نیست. خیلی ساده کلید F3 را بزنید و کلمه را تایپ و Enter را بزنید.

=========

78- جستجو بین متون فایل های متنی

در ویندوز 7 راهی وجود ندارد تا فهمید که آیا محتوای متون در موتور جستجوی ویندوز ضمیمه شده اند یا نه؟ ولی تنها کاری که می توانید انجام دهید اینست که جستجوی تان را با فیلتر سرچ :content شروع کنید. به طور مثال با نوشتن content:avaxnet تمام اسناد هایی که کلمه avaxnet را دربر داشته باشند، چه در متور جستجو ضمیمه شده باشند و چه نشده باشند، را پیدا خواهد کرد.

=========

78- بستن پنجره یا برنامه ها با یک کلیک

موس تان را بالای پنجره آن برنامه که در نوار وظیفه است برده، حالا پیش نمایش آن پنجره یا برنامه نمایش داده می شود. روی این پیش نمایش وسط کلیک کنید تا بسته شود.