ترفند های ویندوز سون هفت 7 Windows


26- پاک کردن دکمه های نوار وظیفه

یک مشکل پیرامون نکته بالا اینست که این دکمه ها مثل گشنه ها فضای باارزش نوار وظیفه را می خورند. ولی شما می توانید با حذف کردن متن آیکون ها/دکمه ها می توانید تاثیر آنرا کاهش بدهید.

1- Regedit را اجرا کنید.

2- مسر زیر را تعقیب نمایید

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

3- یک متغیر از نوع String اضافه کنید

4- آنرا MinWidth بنامید.

5- مقدار آنرا 54 کنید و نتایج آنرا بعد از ریبوت کردن ببینید.

================

27- احیا گزینه Quick Launch Toolbar در نوار وظیفه

حتی با کوچک کردن آن، اگر از نوار وظیفه جدید ناراضی هستید، بنابراین تنها چد لحضه لازم است تا Quick Launch Toolbar قدیمی را برگردانید. روی نوار وظیفه راست کلیک کنید، Toolbar و سپس New Toolbar را انتخاب کنید. اکنون

%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

را در کادر پوشه ای تایپ کنید و Select Folder را انتخاب کنید. حالا نوار وظیفه را راست کلیک کنید و تیک Lock the taskbar را بردارید، و شما باید قادر باشید تا Quick Launch Toolbar را احتمالا در سمت راست ببینید. دیواره جدا کننده آنرا راست کلیک کنید، تیک را از روی Show Text و Show Title بردارید تا فضاییی را اشغال می کند را حداقل کنید. سپس این کار را با راست کیک کردن و انتخاب گزینه View > Small Icons تکمیل کنید.

===================

28- تغییر دکمه پیش فرض خاموش کردن Power

به طور پیش فرض، ویندوز 7، دکمه Shut Down را در منوی استارت نشان میدهد. ولی تنها یک لحظه لازم است تا این را به چیز دیگری تغییر دهید. اگر شا کامپیوترتان را هر روز چندبار ریبوت کنید، آن وقت این کار بیشتر عقلانی خواهد بود. روی منوی استارت راست کلیک و گزینه Properties انتخاب و گزینه Power را به Restart تنظیم کنید تا این کار اتفاق بیافتد.

==========

29- چیدن خودکار آیکون های دسک تاپ

اگر دسکتاپ ویندوز 7 تان، آیکون هایی دارد که هرکجا پراکنده هستند، پس می توانید مثل ویستا، راست کلیک کنید و View و Auto Arrange را انتخاب کنید. ولی راه حل ساده تر آن زدن و گرفتنن دکمه F5 است و ویندوز به طور اتوماتیک آیکون ها را برای شما می چیند.

==========

30- غیر فعال کردن چیدمان هوشمند اتوماتیک پنجره ها

ویندوز 7 دارای خصوصیت جالبی است که هوشمندانه پنجره های شما را می چیند، مثلا اگر پنجره ای را به طرف بالای نمایشگر بکشید، آنرا بزرگ نمای می کند. من خودم این خصوصیت جدید ویندوز 7 را دوست دارم. اما اگر برای شما حواس پرت کن معلوم می شود، به آسانی می توانید غیرفعالش کنید.

1- Regedit را اجرا کنید

2- مسیر زیر را دنبال کنید

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

3- مقدار متغیر WindowArrangementActive را به 0 تغییر دهید.

4- ریبوت کنید.

و پنجره های شما درست مثل همیشه که بودند باید رفتار کنند.

=============

31- استفاده از صفحه کلید بجای موس

اگر کیبورد را به موس ترجیح میدهد، حتما می خواهید تا نواروظیفه را از طریق کلیدهای میانبر آدرس بدهید. کلیدهای Win و T را بزنید، و تجه موس را بر روی Taskbar خواهید برد. سپس با استفاده از کلیدهای فلش بین پنجره ها بگردید و با Enter آنرا انتخاب کنید.

===========

32- برنامه بزرگ نمایی Magnifier

برنامه بزرگ نمایی جدید Magnifier ویندوز 7 راه بسیار آسانتری را برای زوم کردن در هر جایی از صفحه را فراهم کرده است. این برنامه را اجرا کنید و عامل مقیاس و موقعیت آنرا تعریف کنید. وقتی که فعال شد، می تواند از طریق کیبورد آنرا در صفحه بگردانید.

===========

33- نمایش درایوها

روی Computer راست کلیک کنید. ممکن است یک کمبود عجیب در درایوها ببینید، ولی نترسید. این فقطبه خاطر مایکروسافت است که تلاش می کند تا کمکی کرده باشد. درایوهایی مثل کارت خوان ها اگر خالی باشند، دیگر دیده نمی شوند. به نظر من این یک بهبود است، ولی اگر مخالف هستید، برگرداندن درایوهای خالی تان آسان است. پنجره Explorer را اجرا کنید، سپس Tools > Folder Options > View را کلیک کنید و تیک Hide empty drives in the computer folder را بردارید.

===========

34- گسترش تعداد گزینه های راست کلیک پنجره Explorer

به طور پیش فرض فهرست های جهشی یا جامپ لیست ها Jumplist تا 10 گزینه را نشان میدهند. اما اغلب گسترش و اضافه کردن چندتای دیگر سودمند مورد واقع خواهد شد. روی Start راست کلیک سپس Properties > Customize را انتخاب و گزینه Number of recent items to display in Jump Lists را به هر تعدادی که لازم دارید افزایش دهید. حالا اگر روی گزینه Explorere راست کلیک کنید آخرین تعداد پوشه هایی که اخیرا باز کرده اید را نشان میدهد.

==========

35- نمایش دسکتاپ بدون کوچک نمایی یا بستن پنجره های باز

شما اگر مکان نمای موس را در گوشه پایین سمت راست صفحه در ویندوز 7 ببرید، تمام پنجره ها را پنهان می کند که باعث می شود تا دسکتاپ را کامل ببینید. این خصوصیت ویژه برای من که بسیار بحال به نظر میرسد. اما اگر این خصوصیت دست و پای شما را می گیرد، خاموش کردن آن بسیار آسان است. روی Start راست کلیک کنید و Properties > Taskbar را انتخاب کنید. تیک Use Aero Peek to preview the desktop را از این چهارگوش بردارید.

==============

36- ضمیمه کردن این درایو به نوار وظیفه

نوار وظیفه Taskbar نه تنها برای برنامه ها و اسناد میباشد، بلکه با چند کلیک می توانید /ایکون درایوها را به آن اضاف کنید. در قسمتی خالی از دسک تاپ راست کلیک و New > Text File را انتخاب کنید و این فایل متنی جدید را drive نامگذاری کنید. این فایل را کشیده و در نوار وظیفه رها کنید. حالا این فایل را از روی دسکتاپ پاک کنید. روی آیکون این فایل راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید. (در ویندوز 7، گزینه Properties روی برنامه های نوار وظیفه ظاهر نمی شود، به نکته 23 برگردید تا ترفند آنرا اجرا کنید). حالا آدرس Target را به درایوی که می خواهید، مثال C:\ تغییر دهید. شاید اگر آیکون آن را هم به یک آیکون مناسب تغییر دهید، تکمیل خواهد شد.

============

37- گسترش پیش نمایش پنجره ها و برنامه هادر نوار وظیفه Taskbar

موس را بر روی یکی از دکمه های نوار وظیفه حرکت دهید و پیش نمایش کوچکی از پنجره برنامه ها نمایش داده می شود. برای بزرگ تر کردن پنجه پیش نمایش:

1- Regedit را اجرا کنید

2- بروید به مسیر

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband

3- در سمت راست راست کلیک و یک متغیر از نوع DWORD را ایجاد کنید.

4- آنرا MinThumbSizePx بنامید.

5- دابل کلیک کنید و گزینه Decimal را انتخاب و مقدار آنرا 350 بدهید.

6- کامپیوتر را ریبوت کنید.

مقدار آنرا دوباره تغییر دهید تا نتیجه دقیقا تنظیم شود. برای برگشت به حالت پیش فرض این متغیر را پاک کنید.

============

38- سفارشی ساختن کنترل اکانت کاربران کامپیوتر

برنامه User Account Control ویستا در عمل ایده خوبی بود، اما پیاده سازی های ضعیف آن بسیاری از کسان را سرمیدواند - به خاطر اینکه اخطارهای بیش از حدی را میداد. خوشبختانه ویندوز 7، به طور پیش فرض اخطارهای کمتری را میدهد، و به شما اجازه میدهد تا دقیق تر UAC را تنظیم کنید تا تعادل بیشتری بین ترجیحات و مسائل امنیتی بدست آید و یک زندگی کامپیوتری با مقدار کمی از پاپاپ ها (پیام هایی که بالا می آیند) را تجربه کنید. برای تنظیمات کنترل اکانت های کاربران به مسیر زیر بروید.

Start > Control Panel > Change User Account Control Settings

==========

39- استفاده از برچسب ها یادداشتی Sticky Notes

برنامه Sticky Notes در ویندوز 7 هم ساده تر و هم سودمندتر است. ابزار StikyNot.exe را اجرا کنید، یادداشت تان را تایپ کنید. یادداشتی را راست کلیک کنید تا رنگ آنرا تغییر دهید. علامت بعلاوه + را در نوار عنوان یادداشت کلیک کنید و یادداشت دیگری را اضافه کنید. یادداشتی را کلیک کنید و دکمه های Alt + 4 را بزنید تا پنجره های یادداشت تان بسته شوند (یاددشت های تان بصورت اتوماتیک ذخیره می شوند).

==========

40- باز کردن پوشه در یک فرآیند جدید

به طور پیش فرض، ویندوز 7 پوشه ها را در یک فرآیند (Process) باز می کند. با این کار در منابع سیستم صرفه جویی می شود، ولی به این معناست که اگر پوشه ای خراب و یا به اصطلاح Crash شود، تمام شل Shell را با خود سقوط میدهد. اگر سیستم تان بی ثبات به نظر میرسد، و یا کاری می کنید که معمولا منجر به خراب شدن می شود، Computer را باز کنید و Shift را بگیرید، روی درایوتان راست کلیک و Open in New Process را انتخاب کنید. حالا پوشه در یک فرآیند جدید اجرا خواهد شد، و خرابی احتمال کمتری دارد تا چیز دیگری را با خود خراب کند.

Shell = دستوری که فایلهای exe را اجرا می کند.