1- برنامه ثبت مراحل مشکل و یا Problem Steps Recorder

به عنوان یک معلم حرفه ای در بخش کامپیوتر، شاید به دوستان و اقوامی عادت کرده باشید که از شما برای حل مشکلات کامپیوتری شان خواهش می کنند. اگر چه هنوز هم چه هیچ ایده ای ندارید که چه مشکلی دقیقا هست؟ بعضی اوقات باعث نومیدی است، ولی شرکت مایکروسافت این معضل شما را متوجه شده است و در ویندوز 7 راه حل عالی جدیدی را به نام Problem Steps Recorder شامل نموده است.

وقتی هر برنامه ای تحت ویندوز 7، شروع به درست رفتار نـکردن می کند، تنها کاری که باید انجام دهند اینست که روی Start کلیک و PSR را تایپ کنند و Enter را بزنند. سپس Start Record را کلیک کنند. حالا هر کاری که انجام دهند ازقبیل کلیک، زدن کلید، انتخاب پنجره و هر چیز دیگری، Problem Steps Recorder آنها را ثبت و در یک فایل زیپ ذخیره می کند. در پایان می توانند آن فایل فشرده زیپ را به شما ایمیل کنند. این کار بسیار ساده و موءثر است و در ساعت ها بدنبال عیب یابی صرفه جویی می کند.
===

2- رایت فایل های ایمیج

ویندوز 7 بالاخره خصوصیتی را معرفی کرد که دیگر سیستم های عامل دیگر سال ها پیش آن را داشتند - توانایی رایت فایل های ایمیج ISO بر روی CD یا DVD که از این ساده تر امکان ندارد. تنها کافیست تا روی ایمیج ISO دابل کلیک کنید، درایوی که لوح خالی را دربردارد انتخاب و Burn را کلیک و رایت سی دی را مشاهده کنید.


========

3- مشکلات عیب یابی

اگر قسمت های از ویندوز 7 عجیب و غریب رفتار می کنند، و نمی دانید چرا! پس Control Panel > Find and fix problems و یا 'Troubleshooting' را کلیک کنید تا به بسته های جدید عیب یابی دست پیدا کنید. این چندین برنامه جادویی ساده هستند که مشکلات رایج را حل می کنند، تنظیمات تان را چک می کنند، سیستم تان را پاک می کنند و خغیره

===========


4- ترمیم Startup استارت آپ/ بالا آمدن (گرفتن نسخه بکاپ پشتیبان از ویندوز 7)

اگر ویندوز 7 را دانلود کرده اید (حتی اگر نکرده باشید)، ایده خوبی است تا یک لوح ترمیم سیستم را از قبل ایجاد کنید. تا احیانا اگر با مشکل بوت کردن سیستم عامل تان در آینده مواجه شدید، از آن استفاده کنید. بروید به مسیر
Start > Maintenance > Create a System Repair Disc
و به ویندوز 7 اجازه بدهید تا یک لوح راه انداز (قابل بوت) اورژانسی را بسازد. اگر بدترین واقعه ممکنه اتفاق بیافتد، بنابراین تنها راه راه اندازی کامپیوترتان خواهد شد.


============

5- بدست گرفتن کنترل

از دست بچه ها خسته شدید که نرم افزارهای مشکوک را نصب و اجرا می کنند و حوصله جر و بحث با بچه ها را ندارید؟ AppLocker یک خصوصیت جدید ویندوز 7 است که اطمینان حاصل مینماید تا کاربران برنامه هایی را که شما مشخص کرده اید را اجرا کنند. دیگر نگران نباشید، تنظیم آن بسیار ساده تر از آنی است که به نظر میرسد.: شما می توانید قانونی را ایجاد کنید که ناشر (شرکت سازنده نرم افزار) خاصی را اجازه میدهد که ثبت شده باشد. بنابراین مایکروسافت را انتخاب کنید و این قانون به شما اجازه میدهد تا برنامه های ثبت شده مایکروسافت اجرا شوند. GPEDIT.MSC را اجرا کنید و به مسیر ذیل بروید تا فهم بهتری از نحوه کارکرد این برنامه پیدا کنید:
Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies > AppLocker